PHOTOSHOOT

En del i vårt examensarbete var fotografering av det vi hade skapat. Vi samarbetade med en fotograf som skolan tidigare jobbat med och modeller från modellargenturen Le Management. 


Det var så himla nervöst och den enda infon vi hade fått iprincip var att vi hade 20 minuters plåtning. Det låter mycket men det kändes som 3 minuter. 

Vi fick träffa fotografen någon vecka innan själva fotografering. Då fick vi själva bestämma vad vi ville ha för ljus i bilden, om vi ville ha någon slags rekvisita, vilken bakgrund vi ville ha bakom modellen etc. Det var extremt roligt att få en inblick i hur en riktig photoshoot går till. 

Nedan är en av mina bilder som jag blev mest nöjd med. Klara, som min modell heter, har på sig kavaj & byxa som hag designat, ritat och sytt. 

SÅ NÖJD! -FK




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fridakvist.blogg.se

Välkomna till en personlig blogg där ni får följa mitt liv på ett personligt och öppet plan men mest mina kreativa sidor. Jag är 26 år och studerar skrädderi med inriktning dam & klänning på Tillskärarakademin.

RSS 2.0