SKIRT

Sommaren har gått mot sitt slut, i all fall känner jag det nu när jag behöver dra på mig höstkappan på mornarna. Det är ganska mysigt ändå.  


Hur som helst vill jag visa denna kjol jag sydde på Tillskärarakademin. Detta var ett av våra första "projekt" under året och såhär blev resultatet. Jag gillade inte alls kjolen i början och såg mig inte alls bära den. Ps. Har bara hoppat runt i den hemma.. Den fick följa med till Croatien på  bröllop men stannade i resväskan. 

Idag är jag väldigt stolt över den och framför allt mig själv. Jag har designat den, ritat mönstret till den och jag har sytt den. Det var otroligt mycket frustrationer kring denna kjol då den inte rikigt blev som jag tänkt eller ritat/designat. I det stora hela är jag extremt nöjd med min prestation nu i efterhand, jag önskar jag hade känt likadant just där och då när jag var klar med den. 

Jag sätter ofta för hög press på mig själv och med detta projekt vet jag inte vad jag egentligen höll på med. Jag trodde någonstans att det var på liv eller död. Jag blev så arg när jag inte fick det att gå ihop med mönsterbitar. Tog aldrig ett steg tillbaka och försökte se helheten. Stressade mig bara igenom det, struntade i att göra markeringar och stödsy fast dragkedjan innan jag började sy på den med symaskinen. 

Och hur bra gick det? Det ledde till tårar, jag fick börja om flera gånger, jag ville slänga mönstret och tyget och börja om. Nu har jag lärt mig att jag inte ska sätta för hög press på mig själv, ta ett sted bakåt och försöka se helheten, vad kan jag rätta till och vad ska jag ta bort. 

Fan vad jag lär mig av misstag/att bara göra fel ibland. Älskar det! Det är ett sätt att kunna gå vidare och utvecklas på. 

Bra jobbat!  -FK





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fridakvist.blogg.se

Välkomna till en personlig blogg där ni får följa mitt liv på ett personligt och öppet plan men mest mina kreativa sidor. Jag är 26 år och studerar skrädderi med inriktning dam & klänning på Tillskärarakademin.

RSS 2.0